2016. május 28., szombat

Az emlékek őre – Dexter79

Fülszöveg:
A 12 éves Jonas olyan világban él, melyben nincs igazságtalanság, éhezés, erőszak, nincsenek kábítószerek, a családok életében is teljes a harmónia. Ezt a tökéletesnek tűnő világot a bölcsek tanácsa vezeti. Ők azok is, akik a tizenkettedik évüket betöltött fiúk és lányok egész életre szóló pályáját kijelölik egy évente megrendezett ceremónián. Történetünk hősét valami egészen egyedi feladatra tartják alkalmasnak. Miközben egy különös öregember felkészíti őt hivatása betöltésére, Jonas előtt feltárul, milyen titkok lapulnak az őt körülvevő világ békéje mögött. A fiú vakmerő tettre szánja el magát…

Értékelés:
Ez is egy olyan könyv, ami régóta várt elolvasásra nálam, ezért örültem neki. Ez egy ifjúsági könyv, egy 12 éves fiúról szól, de nem vagyok benne biztos, hogy a hasonló korosztálynak szól. szerintem egy 12 éves gyereknek ez egy túl mély és nyomasztó történet lehet.
Talán az első két szó, ami a könyvről eszembe jut az a bizarr és furcsa. Az írónő egy nagyon érdekes (és nem feltétlenül jó értelemben) világképet festett le. Első hallásra utópiának tűnhet a sok jó dologgal, számomra azonban egyértelműen disztópia. Egy hihetetlenül beszabályozott, korlátozott élet, ahol az emberek mindent szürkében látnak, és nem igazán van választási lehetőségük. Ok, ok, nincs erőszak, fájdalom, szenvedés, de nincs szabad akarat, nem kérdezheted meg azt, amit akarsz, nincs "szabadidő" (ja az utóbbi van, de akkor is "tudják", hogy mit kell csinálniuk), ja és nincsenek könyvek :). Nekem ez egy szépen feldíszített börtönnek tűnik.
A szereplőkről az jut eszembe, hogy robotok, beszabályozott robotok, még Jonas is az volt, amíg nem találkozott az "öregemberrel". Akkor végre elkezdett "élni", látni, érezni.

A könyv borítóját (piros szánkós) először nagyon bénának találtam (utólag is elnézést érte), egyáltalán nem tetszett, aztán ahogy alakult a történet és a piros szánkó értelmet kapott már más szemmel néztem a borítóra. Egy teljesen jól kitalált képet tettek a könyv elejére :)

Nekem nem igazán kerek így a történet, ezzel a befejezéssel, olyan lezáratlan, hirtelen, ezért valószínűleg el fogom olvasni a folytatását is, és kíváncsi vagyok a könyvből készült filmre is.

Értékelés: 3/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése