2018. június 1., péntek

Apa, randizhatok egy lovaggal? – Dóri

A vége…, sok mindent elrontott számomra. Szerintem, jó lenne ehhez a könyvhöz egy folytatás, vagy legalább egy kiegészítő novella. De kezdjük az elején.

Ha az időm engedte volna, akkor biztos egy ültő helyemben elolvasom az egészet. Az írónő nagyon jól építette fel a könyvet, mert minden egyes rész után kíváncsi voltam a folytatásra, érdekelt a szereplők sorsa. Emellett a váltakozó 3 szemszög is nagyon jól kiegészítette egymást. Tényleg három merőben eltérő karakter szemszögéből olvashattuk az eseményeket.

Többé-kevésbé a világfelépítés is tetszett, amit tudnom kellet megtudtam, de pár dolog még így is homályos maradt nekem.

Ahhoz képest, hogy én meg a YA könyvek ritkán találjuk meg a közös hangot, nincs okom nagyobb panaszra (még a számomra olykor túl csöpögős dolgok miatt sem), mivel több minden tetszett, mint nem.

Maga a dólények/dió ötlet már megvett magának, de emellett külön plusz pont, ahogy behozza a képbe Magyarországot és a történelmet, hogy mi kis nép miért nem pusztultunk ki az avarokkal.

Ami rontott a végleges megítélésemen az elsősorban a vége. Mondjuk, megvan a Happy End, de mi van utána? Kósza és a többiek nem hiszem, hogy ebben a világban boldogok tudnának lenni. Kószának itt van Mia, de az Ő csodálásán kívül mit csinál? Szerintem hiányzik neki a harc, az ártatlanok védelmezése. Valahogy a közös, boldog jövőjüket csak a másik világban tudom elképzelni és nem itt.

Bah mágus? Nem értem miért akarta minden áron távol tartani Mia-t és Kószát egymástól a végén? Ah és Bah mágus veszekedése az erdőben? Bah Mia Anne varázseröjétől félne, hogy még mindig kapcsolatba kerülhet a Fallal, és annak következményeitől?

Amon hirtelen úgymond „lánykérése” is a semmiből jött nekem. „…maradjon velem egy napra, egy hétre, egy életre.” Amontól, akinek véleménye: „…a világvége miatt ráér az utolsó öt percben aggódni.” és „Mondjuk, az embernek azért van agya, hogy ne hallgasson az ösztöneire.” azt vártam volna, hogy előbb teszteli, hogy kompatibilisek-e együtt, nem csak így kiszalad, ilyen a száján.

Összegezve 4 csillagot adok erre a könyvre. Aki egy kis könnyed, kicsit fantasy, jobban romantikus könyvre vágyik, annak telitalálat. De ezen kívül is, ha az ember éppen nem tudja, mit olvasson, de szeretne valamit, az ilyen és ehhez hasonló művek mindig jó választások lehetnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése