2018. március 15., csütörtök

Összeomlás – Dóri

Engem sikerült meglepnie az írónőnek a végkifejlettel.

Rachelről a viszony kiderültéig, azt gondoltam, hogy egy magabiztos, ambiciózus nő, aki nagy kanálla falja az életet, amit meg is értek, hisz 16 évesen otthagyta az iskolát, hogy dolgozzon és így segítsen az anyukájának, aki egyedül nevelte őt, mivel születésekor elhagyta az apja. Cass, a legjobb barátnője, akivel együtt nőttek fel, látták a másik küzdelmeit, fájdalmait. Ebből kiindulva, lehet „megérteni” az indítékot.

Szerintem a pénz, csak másodlagos ok volt. Véleményem szerint Rachelt jobban zavarta, az, hogy Cass pár év alatt felépített egy csodás új életet. Olyan munkát végez, amit szeret; egy csodás férje van; egy gyönyörű házban lakik; érzelmi és anyagi biztonságban él. Mintha Casst az élet bőségesen megjutalmazta volna az addigi nehézségekért. De hol marad Rachel ajándéka?

Fájhatott neki, hogy Cass apukája vagy utólag az anyukája, nem hagyott rá is valamennyit, utána pedig Cass sem ajánlotta fel rögtön az összeg egy részét.

Érdekes belegondolni, hogy ha Cass oda adja a pénz felét, vagy a házat rögtön miután megveszi Rachelben akkor is ennyi düh és sértettség maradt volna? Vajon előbb-utóbb, így is elcsábította volna Cass férjét? Akkor is elakart volna mindent venni a gyerekkori barátnőjétől?

Nagyon tetszett, ahogy Cass vissza vágott Rachelnek és Matthew-nak. Nem egy nagy szembesítést kapunk, tele indulatokkal és könnykekel; hanem egy szépen átgondolt „szivatást”. Cass felveszi a képzeletbeli kesztyűt ellenük.

Összegezve én 4 csillagot, adtam a könyvre.

Fél csillag levonás azért járt, mert szívesen olvastam volna a végén szembesítő párbeszédeket, ahol a felek, maguk fejtik ki az indítékaikat.

A másik fél csillag Matthew miatt van. Az elején kiderül, hogy nem lehet gyereke, de szeretne; után meg az SMS-ekben azt olvassuk, hogy elkötete magát. Most, akkor már az elején csak a pénze miatt vette el Casst? Nem igazán áll össze itt a kép.

Én mindenkinek ajánlani tudom, aki egy nem túl könnyed kikapcsolódásra vágyik, gyorsan lehet vele haladni, mert olvastatja magát a könyv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése