2016. július 1., péntek

Napnak fénye – Dexter79

Be kell valljam, hogy ha nincsen a Könyvklub, akkor ezt a könyvet se vettem volna soha a kezembe. Egyrészt nem tetszett a borító (bocs mindenkitől, akinek igen), másrészt a fülszöveg alapján kicsit megijesztett, na meg persze az, hogy még nem olvastam semmit, ami a kínai társadalomban játszódott volna.

Maga a történet nagyon vicces volt, fordulatos és akciódús. Annak ellenére, hogy a technikai dolgok nem állnak közel hozzám, nem éreztem soknak, sőt ezekkel a "műszaki" dolgokkal együtt is szerethető volt a sztori. Kaptunk egy pici bepillantást a Kínai Birodalom életébe, abba hogy milyen szabályok alapján élnek, aminek egy része gondolom a mai világban is megvan, de nem ez volt a történet lényege.
Az elején furi volt a könyv, de aztán mikor túljutottunk a bálon, sőt konkrétan a robbantás előtt kezdett beindulni. Az elején Ticca nem volt annyira szimpatikus, nagyon gyerekesnek gondoltam, de aztán rájöttem, hogy sokkal érettebb bizonyos dolgokban, és irtóra jó a humorérzéke. Laza volt, humoros, és frappáns, remek visszavágásai voltak, tetszett az önirónia is, amit újra és újra megcsillogtatott.
A császár az elején szintén érdekes volt, ennek ellenére nekem az első pillanattól kezdve szimpatikus volt, nem zavart, hogy a pozíciója miatt kicsit hűvös, távolságtartó, mert mint kiderült legbelül ő is egy "jó" ember. Vicces volt egy teljesen más környezetben látni, hogy a teljesen másfajta neveltetés miatt hogyan áll a dolgokhoz.
Lin is jópofa volt, kedves, aranyos, okos, de nekem semmi pluszt nem adott.

Érdekes volt, mert az elején minden új szereplőnél próbáltam eldönteni, hogy ki tartozik a jófiúk és ki a rosszfiúk csoportjába. Sokszor persze utólag kiderült, hogy tévedtem.
A romantikus oldalam miatt két szerelmi szál is végiglebegett a könyvön Ticca és Lin párosa, valamint Ticca és a Császár párosa. Nem vitte túlzásba az írónő, de nekem ezzel együtt volt kerek a történet.

Voltak benne kiszámítható részek, de nagyon sok meglepetés is, volt olyan rész, amire a végén választ kaptam, de sok minden volt, amire nem, és ezek a válaszok nagyon hiányoznak. Annak ellenére, hogy egy lezárt történet, én szívesen olvasnám a folytatását, a szereplők további életét...

Értékelés: 4,5 / 5

Kedvenc idézeteim:
"- .... Ám, ha amúgy is az öngyilkosság a célom ezzel az akcióval, akkor miért bánnám, ha hamarabb elérem?
- Pompás megközelítése a problémának, örülök, hogy kezded pozitívan látni a világot."
"- Nem azért mondom, de elméletileg ide feljönni se lenne szabad, te meg fél nap alatt kényelmesen berendezkedtél. Persze, miért is csodálkozom, hogy egyesek úgy hiszik, rájuk nem vonatkozik a törvény, csak mert ők egy kicsit magasabb polcra születtek.
- Kicsit aggódtam, hogy amint elszáll első haragod, és tudatosul benned a rangom, nem fogsz tudni majd kötetlen hangon beszélni velem, de már látom, félelmeim alaptalanok voltak."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése