2021. május 14., péntek

Otthoncsere – Csilla‿

Amikor ránéztem erre a könyvre egy igazán könnyed, laza olvasmánynak ígérkezett. Ami majdnem igaz is. Azonban ennél sokkal többről van szó. Arról, hogy a Cotton család női tagjai miként tudják szerettük elvesztését feldolgozni. Beszél anya – lánya kapcsolatról és nagyanya – unokája kapcsolatról. De rámutat arra is, hogy mennyire fontos az összetartás ereje az, hogy akarjunk segíteni magunkon, ha időnként padlóra kerülünk. Nyújtsuk a kezünket a környezetünkben lévőknek, ha látjuk, hogy segítségre szorulnak. Ugyanakkor tanulhatunk itt az újrakezdésről és arról is, hogyan lehet ízlésesen beszélni az időskori szerelmi életről, annak létjogosúltságáról. De szó esik az egymás elfogadásáról valamint a barátság erejéről. Ezek a nehéz témák zseniális stílusban, nagyon szerethetően, kedvesen, humorosan vannak kicsomagolva előttünk.

A könyv alapötlete már eleve nagyon tetszik. Ehhez társulnak még a jól kidolgozott karakterek.

Leena egy fiatal, határozott, jó szervezőképességgel megáldott menedzser, aki hajlamos egy kicsit az önsajnálatra. Emiatt az elején voltak pillanatok, amikor haragudtam rá. Persze később azért sikerült megkedvelnem őt.

Eileen tettre kész, határozott, önzetlen és jóhumorú, aki hetvenkilenc éves és tele van tervekkel. Úgy véli, hogy az Élet sok mindennel tartozik neki és ezeket a tartozásokat igenis be akarja vasalni. Életfelfogásával, stílusával szerintem ő viszi hátán a történetet.

Marian gyenge és határozatlan, amikor megismerjük. Nagyon nehezen tudja feldolgozni lánya elvesztését. Carla halálával önmagát is elvesztette. A történet végére sikerül megerösődnie, magára találnia. Örülök, hogy ezzel a könyvvel kezdhettem Beth O’Leary megismerését. Annak ellenére, hogy tartottam a romantikus címkétől – hiszen nem ez a kedvenc műfajom – , egy nagyon szórakoztató stílusú, kedves humorú könyvet olvashattam.

Jó választás, nagyszerű olvasmány volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése